Hotel Guide de Olga Torner: nu e cea mai paradistă odihnă la faimosul hotel Soneva Fushi din Maldive
Deoarece călătoresc mult, descopăr cu nerăbdare noi hoteluri și stațiuni în orașe și țări deja cunoscute. Dedic această recenzie celebrului hotel Soneva Fushi din Maldive, care în cei aproape 30 de ani de existență a fost vizitat de multe vedete.
Maldivele, și această stațiune în special, sunt întotdeauna asociate cu o vacanță de paradis, care este aproape imposibil de răsfățat, dar nu de data aceasta… Despre toate impresiile pozitive și negative vorbesc în recenzia mea!
«Mrs. Universe – 2016», influencer, editor INSIDER.UA, mamă a trei copii
Călătorește 150 de zile pe an, a vizitat 55 de țări, știe multe despre servicii
Nu a fost prima dată când am plecat în vacanță în Maldive, dar a fost prima dată când am fost la Soneva Fushi, despre care am auzit o mulțime de recenzii; mulți dintre prietenii mei fie au fost deja acolo, fie plănuiesc să o viziteze în viitorul apropiat. Odată cu această stațiune, înființată cu aproape 30 de ani în urmă, a început lanțul Soneva, care include astăzi patru hoteluri.
Am plecat în vacanță cu toată familia – eu, soțul meu și trei copii mici. Ne-am cazat într-una dintre numeroasele vile ale hotelului. În mod ciudat, stațiunea nu era plină, deși sezonul a fost destul de mare pentru Maldive – ianuarie.
Acest hotel de lux este considerat un paradis pe pământ, integrat în ecosistemul local de jungle luxuriante, plaje curate și ape cristaline. Dar vacanța noastră s-a dovedit a fi departe de una de paradis după cum se aștepta; vă voi spune de ce în detaliu.
⇒ CAMERE ȘI TERITORIU
Soneva Fushi este situată în Rezervația Biosferei UNESCO a atolului Baa, una dintre cele mai mari insule din Maldive. Putem spune că afacerea turistică din această regiune a început la un moment dat cu acest hotel.
Pe teritoriul stațiunii, printre verdeață densă, există zeci de vile private pe insulă. Toate sunt destul de spațioase, cu vedere la răsărit sau la apus, iar majoritatea au piscine și propria plajă privată.
Acestea oferă diverse opțiuni pentru amenajarea și amplasarea vilelor în funcție de scopul dvs. – pentru o vacanță în familie, romantică, pentru wellness sau intimitate. Desigur, costul cazării depinde de mărimea vilei și de caracteristicile acesteia.
Dacă rezervați, să zicem, pentru luna martie – acesta este încă sezonul de vârf, prețul începe de la 3900 USD pe noapte, excluzând taxele ecologice și taxele de hotel – aceasta va fi o vilă cu două etaje, concepută pentru patru adulți și doi copii, cu propria ei bazin.
O vilă mare cu apă pentru aceeași perioadă, de exemplu, costă 4.700 de dolari pe noapte, iar cea mai scumpă este o vilă cu o terasă la etajul doi, un balcon, un living și o cramă – 5.700 de dolari pe noapte. Adică, o săptămână la Soneva Fushi va costa de la 30.000 USD.
Este de remarcat faptul că vechimea considerabilă a hotelului este clar vizibilă în interioarele sale, care, aparent, nu au fost modernizate pe toată durata existenței stațiunii. Unii găsesc în asta un farmec aparte și o apropiere de natură, alții cred că astfel de atmosferă dărăpănată nu poate costa atât de mulți bani și poate fi prezentată ca un nivel de lux.
Și prețurile aici sunt într-adevăr destul de mari. După părerea mea, acest lucru este nejustificat, mai ales dacă sunteți în vacanță nu în cuplu, ci în familie cu copii și închiriați o vilă spațioasă. Desigur, luxul costă întotdeauna bani, dar luxul aici nu este resimțit în mod deosebit, deși nu vă puteți da seama după cheltuieli.
A ajunge la Soneva Fushi este destul de lung și obositor: un zbor la aeroport, de acolo o oră cu hidroavionul până la insulă și încă 10 minute cu barca până la hotel. Hidroavioanele nu zboară în apropierea hotelului pentru a nu deranja turiştii cu zgomotul motoarelor lor. De menționat că utilizarea hidroavioanelor nu este întâmplătoare – din 2012 stațiunea este neutră în carbon.
Este important de remarcat faptul că ei mărturisesc respectarea mediului și principii durabile în orice: plantează corali, folosesc cele mai naturale materiale, minimizează deșeurile – la Soneva Fushi nu numai că reciclează mai mult de 90% din deșeuri, dar și generează sute de mii de dolari pe an din produse procesate.
Aici nu se folosește plastic, hotelul a fost unul dintre primele stațiuni de lux care l-a abandonat. Se folosesc sticle și vesela din sticlă reciclată, care economisesc bani, pe care hotelul îi alocă fondului său, care implementează diverse eco-proiecte în diferite țări.
În plus, există diverse activități pentru a atrage copiii și adulții în consumul conștient și respectul față de natură. Deși, să fiu sinceră, atunci când vii epuizat să te odihnești, o astfel de hiperresponsabilitate pentru fiecare pas devine uneori puțin obositoare. Dar așa este realitatea că noi, oamenii, ne-am creat singuri!
⇒ RESTAURANTE
Există o selecție mare de restaurante pe teritoriu; nici măcar nu am avut timp să le vizităm pe toate. De regulă, la ei sunt invitați în mod regulat bucătari renumiți din întreaga lume, fiecare dintre ei își prezintă propria viziune asupra unui meniu realizat din ingrediente locale de sezon. În ciuda acestui fapt, nu am găsit mâncarea «wow». În unele unități a fost foarte gustos, dar niciunul dintre noi nu a experimentat un «orgasm gastronomic» deosebit.
Dar locațiile restaurantelor merită o atenție deosebită! De exemplu, Flying Sauces este primul restaurant gourmet zipline din lume. Aluneci printr-o junglă cu frunze până la o masă din vârful copacului și la o bucătărie deschisă – la 12 metri deasupra solului priveliștile sunt excepționale, iar grădinile emană arome de neuitat.
Un alt restaurant este chiar lângă recife. Acolo vă puteți scufunda și puteți vedea lumea subacvatică.
Există și o unitate vegană unde își cultivă propriile legume și ierburi, toate ingredientele preparatelor. Dacă doriți, puteți urmări cum se coace prânzul viitor în paturi și grădină – totul este sezonier, proaspăt și ecologic!
Pe lângă restaurante, există diverse opțiuni individuale: poți comanda un mic dejun frumos servit în vila ta, poți lua prânzul lângă ocean sau poți lua o cină romantică pe o insulă pustie. Principalul lucru este să rezervați serviciul în avans.
Soneva Fushi are, de asemenea, propriile sale crame extinse, care adăpostesc cea mai mare colecție de vinuri și șampanie din Oceanul Indian. În plus, există săli de degustare cu brânzeturi și delicatese din carne. Iar cei cu poftă de dulce vor fi încântați de sălile locale de ciocolată și de zeci de arome de înghețată și sorbeturi de casă.
⇒ ACTIVITĂȚI PENTRU COPII
Ca mamă a trei copii mici, nu pot să nu mă opresc separat asupra acestei probleme.
Clubul pentru copii, ca în majoritatea hotelurilor din Maldive, este bun aici. Sunt multe babysitter prietenoase, chiar am luat-o pe una dintre ele ca dădacă, copiilor le-a plăcut foarte mult. Totul acolo este minunat gândit pentru copii de diferite vârste, o mulțime de activități: jocuri, filme, meșteșuguri, programe educaționale, studio de muzică și multe altele.
Într-o seară, micilor oaspeți li s-a oferit o privire de ansamblu asupra cerului înstelat printr-un telescop – și aici este pur și simplu fabulos – și o prelegere fascinantă de la observator. Apropo, Soneva Fushi are cele mai mari telescoape private din toată Asia și Oceanul Indian.
Pe insulă există și tiroliană, am încercat-o cu copii mai mari, ne-a plăcut: o coborâre de mare viteză pe o frânghie de oțel întinsă, ridicându-se de pe sol, cu o priveliște foarte frumoasă.
Insula găzduiește și cei mai drăguți iepuri, pe care copiii i-au îndrăgit mult. La micul dejun luam mereu morcovi și varză pentru a-i hrăni și îi mângâiam – cel mai mic era pur și simplu încântat, pentru că îi plac iepurașii. În Viena, unde locuim noi, nu poți organiza o astfel de experiență interactivă cu animale pentru un copil – este interzis.
Ne-a plăcut foarte mult și una dintre cafenelele locale de pe apă, lângă care sunt recife frumoase și poți face snorkeling sau scuba diving. Chiar și fiul nostru de doi ani a făcut snorkeling și s-a uitat la pești – aici este o lume subacvatică foarte diversă și frumoasă.
Puteți vedea locuitori rari ai oceanului, cum ar fi raze vultur și chitară, broaște țestoase verzi, țestoase, zebre și rechini-balenă. Cu toții ne-a plăcut foarte mult! Apropo, hotelul oferă gratuit măști și aripioare de toată durata șederii pe insulă.
⇒ SERVICE
Serviciul de la Soneva Fushi este excelent, toată lumea lucrează din greu. Au un truc special: să-și amintească numele oaspeților. Vii pentru prima dată la micul dejun și chelnerul ți se adresează pe nume. Nu vedeți asta peste tot și sunt foarte mândri de această nuanță, ca element de personificare specială a serviciului.
Este important de reținut că toate vilele din stațiune oferă un serviciu personalizat Barefoot Guardian 24/7 – vi se atribuie propriul majordom, gata să vă ajute în orice situație. O fată foarte plăcută și grijulie a lucrat cu noi; o puteți contacta 24/7 pe WhatsApp.
Dar a existat o avertizare: practic nu există internet pe întreaga insulă, așa că de multe ori pur și simplu nu poți contacta majordomul tău pentru a afla, de exemplu, cum se descurcă copiii în clubul pentru copii în timp ce te antrenezi în sală sau te distrezi. tratamente la spa.
Problema lipsei WiFi a fost absolut critică pentru mine, ca proprietar al media online. După părerea mea, oaspeții trebuie avertizați în prealabil despre astfel de lucruri, în faza de rezervare, deoarece oamenii au circumstanțe diferite acasă și la serviciu, iar lipsa de comunicare poate fi inacceptabilă chiar și în timpul vacanței. Și, din nou, lipsa Internetului a afectat în mod direct actualitatea serviciului furnizat, indiferent pe cât de înaltă calitate a fost acesta.
La fel ca multe stațiuni din Maldive, Soneva Fushi are o regulă «fără știri, fără pantofi»: de îndată ce ajungi, îți dai jos pantofii pe barcă – ți-i pui în huse de pantofi personalizate speciale, pregătite în prealabil, cu inițialele fiecărui oaspete. brodate. Este foarte frumos, dar a fost singurul cadou de la un hotel de acest nivel pe toată durata șederii noastre acolo.
Din experiența mea, astfel de stațiuni scumpe încearcă să-și mulțumească oaspeții în toate modurile posibile, oferindu-le adesea cadouri și surprize plăcute. Mai mult, am mulți prieteni care fac afaceri în acest domeniu și de multe ori facem brainstorming, venind cu modalități de a-și surprinde plăcut oaspeții. Aceasta este o practică tradițională pentru hotelurile de nivel înalt.
De exemplu, când am fost în vacanță anterior într-o altă stațiune din Maldive, am avut o experiență diferită: personalul a observat că ador șampania și o beau mereu la brunch. A doua zi și în toate zilele următoare, o sticlă de Ruinart Brut a fost trimisă în camera mea cadou.
Acest lucru este și mai plăcut dacă știi că în Maldive alcoolul este foarte scump și nici nu îl poți aduce cu tine, dar aici este strict: totul este confiscat imediat la control și îl poți ridica doar înainte de plecare. Prin urmare, te sfătuiesc să nu-ți creezi probleme suplimentare și să nu încerci să aduci cu tine o sticlă de vin spumant preferat. Inutil să spun că un gest atât de frumos și o atenție la preferințele mele de la hotel mi-au «făcut» apoi vacanța, spre deosebire de husele personalizate de pantofi.
Totuși, când plecam deja din Soneva Fushi, majordomul a anunțat că mi-au plăcut foarte mult unele dintre bomboanele lor de marcă și mi-au dat un borcan mic. Un lucru mic drăguț, deși un astfel de cadou nu poate fi numit luxos. Dar acesta este mai degrabă meritul majordomului nostru, cu care am fost foarte norocoși.
În general, există oameni foarte buni pe această insulă! Majordomul nostru a fost infinit de dulce, receptiv, a aprofundat cât mai mult posibil în problemele pe care le-am avut și a ajutat la rezolvarea lor. Restul personalului este, de asemenea, foarte drăguț și prietenos. Unii dintre ei lucrează acolo de foarte mult timp, de exemplu, un chelner, după cum s-a dovedit, lucrează acolo de 20 de ani.
⇒ PRINCIPALELE DEZAVANTAJE ALE RECREĂRII
Deoarece Soneva Fushi a subliniat avantajele cheie în secțiunile de mai sus, aici mă voi concentra asupra dezavantajelor acestei stațiuni. Poate pentru prima dată am întâlnit o asemenea discrepanță între așteptările la o vacanță și realitate.
Poate că am fost atât de «norocoși», dar șederea noastră la Soneva Fushi a fost asociată cu o serie de situații în care am simțit disconfort și chiar negativitate. Vacanța noastră a început cu una dintre poveștile neplăcute.
Am ajuns foarte obosiți după ce am zburat la vila noastră rezervată în avans. Era deja seară, timpul să-i culcăm pe copii, în primul rând pe cei mai mici, pentru care a fost nevoie să se pregătească lapte. Vila are o mică bucătărie separată, așa că m-am dus acolo să pun fierbătorul.
Dintr-o dată, un oaspete nepoftit, ca să spunem blând, a alergat în fața mea prin toată bucătăria: părerile încă diferă dacă era un șobolan sau un șoarece. La o stațiune scumpă! De frică și șoc, am scăpat o sticlă de apă, speriind copiii. I-am scris imediat majordomului și ne-au trimis controlul animalelor de companie, așa cum îi spun ei pe insulă.
Folosind mănuși speciale, au prins acest mic animal. El a scârțâit isteric, copiii țipau, fără a mai vrea să doarmă, bineînțeles, și mi s-a părut că toate astea sunt un fel de suprarealism. Desigur, am cerut ca animalul să nu fie ucis, ci eliberat în sălbăticie undeva departe de noi.
A doua zi dimineața, hotelul și-a cerut scuze pentru situatie și am fost mutați într-o vilă de clasă superioară și mai confortabilă , mult mai spațioasă și, bineinteles, mai scumpă. După cum era de așteptat, ne-a plăcut mai mult acolo. Mai mult ca atât, aici era WiFi, spre deosebire de precedentul. Poate nu peste tot, dar în mai multe zone ale noii noastre locuințe a fost posibil să luăm legătura mai mult sau mai puțin decât s-o căutăm, trecând din palmier în palmier.
Este clar că o stațiune de acest format presupune o imersiune completă în relaxare, inclusiv de pe internet. Dar repet: situațiile sunt diferite.
Urmează marea, care, s-ar părea, în Maldive, este, ei bine, imposibil s-o strici. Am auzit recenzii grozave chiar și despre hoteluri de 3-4 stele.
Multe vile de la Soneva Fushi au propria zonă de plajă privată. În apropierea noastră era posibil să intri în apă până la genunchi: mai departe erau corali pe care era imposibil de mers. Doar dacă nu te întinzi lângă țărm în apă puțin adâncă, ceea ce nu este foarte plăcut. A fost prima dată când am văzut asta în Maldive. Desigur, natura nu depinde de hotel, dar această nuanță nu aduce un plus de confort.
Și încă, din cauza ploilor și a umidității ridicate, pe insulă era noroi nesfârșit și era imposibil să te deplasezi fără cărucior. Năduful permanent, insuportabil, a fost extrem de dificil pentru mine. Un «bonus» pentru climatul prea umed, care este ciudat într-un astfel de sezon, au fost hoardele de țânțari, de care copiii au suferit foarte mult.
În prima noapte nu am putut dormi și deasupra patului copiilor am numărat aproape cincizeci de aceste insecte – se pare că niște specii locale de țânțari, oarecum diferite de ale noastre. Până dimineață, eu și soțul meu a trebuit să-i «vânăm»; întreaga pătură era pur și simplu plină de «cadavre».
Abia a doua zi, după cererile mele, majordomul a adus o fumigatoare și niște unguente înainte și după mușcături. Dar acest lucru ar fi putut fi prevăzut și prevăzut din timp, iar noi nu am fi întâlnit deloc această problemă, nu am fi petrecut noaptea fără somn!
Erau și șopârle în cameră; din fericire, erau inofensive, dar destul de zgomotoase și tulburau somnul. Și o «surpriză» separată a acestei insule s-au dovedit a fi cocoșii, iar reprezentanții uneia dintre speciile locale ale acestor păsări sunt foarte zgomotoși și gălăgioși – este pur și simplu imposibil să nu te trezești, ei cântă cu noaptea-n cap. Așa începea fiecare dimineață.
Adică mergi pe bani destul de mulți ca să te bucuri de vacanța în Maldive, dar până la urmă ești salvat de la țânțari, nu poți dormi liniștit noaptea din cauza șopârlelor și te trezești cu primii cocoși.
Ultima mea impresie despre vacanță a fost stricată în ziua plecării. În Maldive, există o regulă: hotelul rezervă în mod independent toate serviciile legate de zborurile interne pentru oaspeți, și anume hidroavionul și lounge-ul VIP de la aeroport. Nu ai dreptul să faci asta pe cont propriu, direct. Am plecat la prânz, când era timpul să se culce cei mai mici. Zborul, după cum ni s-a spus, a fost întârziat, ni s-a cerut să ne întoarcem să așteptăm la vilă pentru a-i da odihnă copilului.
La început am crezut că zborul nostru din Maldive spre Dubai a fost întârziat. Dar mai târziu s-a dovedit că hidroavionul hotelului a fost întârziat și semnificativ – timp de aproape două ore. La început am fost mulțumită că au avut așa grijă de noi: ne-au întors la vilă ca să putem aștepta confortabil. Dar totul s-a dovedit a nu fi atât de colorat.
Și așa am plecat. Ploua, barca tremura foarte tare, cu greu ne-am descărcat din ea cu trei copii, dintre care unul dormea în brațele mele, și în cele din urmă ne-am urcat într-un hidroavion și am zburat spre aeroport. Și apoi s-a dovedit: hotelul, dându-și seama că întârziam la zborul nostru, care nu s-a reținut deloc, ne-a trimis totuși mai târziu.
Am decis că au ținut cont de această nuanță și i-au avertizat pe angajații aeroportului despre întârzierea noastră. Dar nu. Am fost acolo cu 55 de minute înainte de plecare; per total, mai aveam timp dacă ne-ar fi întâlnit la jumătatea drumului.
Am fost însă informați: am întârziat la zbor, nimeni nu ne-a avertizat, îmbarcarea era deja închisă, nu existau bilete pentru următorul, iar următorul era disponibil doar dimineața. Mai mult, nici nu putem intra în salonul VIP pentru care am plătit în avans, deoarece nu eram înregistrați pentru zbor. Agentul nostru de turism a încercat să rezolve situația contactând hotelul, deoarece el a fost cel care a facut rezervarea pentru noi.
Ca răspuns, am auzit că «aceasta nu este problema lor, forță majoră, rezolvați-o singuri». Pe lângă inconveniente, am suferit pierderi financiare semnificative: am pierdut cinci bilete spre Dubai și nu am primit serviciul pentru care am plătit și noi. Dar hotelul ar fi putut să ne ofere, cel puțin, să ne prelungim șederea cu o zi, înțelegând că nu putem prinde zborul.
Ulterior am reușit să ajungem la o înțelegere la aeroport; ni s-a permis să așteptăm zborul în lounge «ca excepție», ceea ce era pur și simplu ridicol. Soneva Fushi nu a arătat absolut nici o implicare în această situație, uitând de existența noastră de îndată ce ne-am urcat în întârziatul lor hidroavion. Încă nu înțeleg cum ar putea cineva să fie atât de neglijent în privința reputației sale în ochii oaspeților săi?
Pentru a rezuma: această stațiune va atrage cu adevărat pe cei care iubesc nu luxul impecabil, ci cel mai natural și natural mediu, care doresc să ia o pauză din agitația și rețelele sociale, să fie mai aproape de natură și să-și îmbunătățească sănătatea într-un colț de pământ ecologic curat.
După cum înțelegeți, nu mi-a plăcut aici, având în vedere toate cele de mai sus. Fiecare cu ale lui!