Brandul Zara a intrat într-un scandal uriaș din cauza unei noi campanii
O declarație oficială a fost deja făcută
Retailerul spaniol Zara s-a trezit într-o situație extrem de neplăcută: filmările din campania publicitară a mărcii au amintit multor utilizatori ai rețelei de imagini cu distrugeri și victime în Fâșia Gaza.
În campania, intitulată The Jacket, modelul Kristen McMenamy, 58 de ani, pozează într-o cameră albă lângă lăzi de lemn, pereți distruși și beton spart. Totul ar fi bine, dar lângă modelul din cadru se văd manechine învelite în pânză albă și pungi de plastic.
Potrivit agenților de publicitate, un astfel de mediu a fost menit să reprezinte exclusiv ambalajul unor bunuri noi de valoare, care de multe ori este plasată în cutii pentru a proteja produsele. Fotografiile i-au revoltat pe palestinieni și pe susținătorii lor, care au perceput imaginile ca pe o încercare de speculație și o reamintire a morții și pierderii din timpul războiului dintre Israel și Hamas.
Scandalul a primit o publicitate atât de largă încât utilizatorii din întreaga lume pe rețelele de socializare fac apel la boicotarea mărcii, iar în unele țări au început chiar și pogromurile în spațiile de retail Zara.
Brandul a răspuns reproșurilor publicului și a publicat o declarație oficială pe rețelele de socializare cu o infirmare și scuze:
«După ce am auzit comentarii despre cea mai recentă campanie The Jacket a Zara, am dori să împărtășim următoarele clienților noștri. Campania, care a fost concepută în iulie și filmată în septembrie, prezintă o serie de imagini cu sculpturi neterminate într-un atelier și a fost creată pentru a prezenta îmbrăcăminte realizată manual într-un context artistic. Din păcate, unii clienți s-au simțit jigniți de aceste imagini acum șterse și le-au văzut ca pe ceva departe de a fi intenționat. Zara regretă această neînțelegere și exprimă respect profund tuturor».